Dag 2 Batu Caves - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Doménico Casteleijn - WaarBenJij.nu Dag 2 Batu Caves - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Doménico Casteleijn - WaarBenJij.nu

Dag 2 Batu Caves

Blijf op de hoogte en volg Doménico

31 Juli 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

De 2e dag ben ik goed uitgerust om richting de Batu Caves te gaan. Ik heb eerst nog wat rondgelopen door Kuala Lumpur, Indrukwekkende stad! Rond 12 uur heb ik de taxi richting sentral gepakt. Vanuit daar heb ik de trein richting Batu Caves gepakt. De rit duurde ongeveer een half uur. Heb zat mooie dingen kunnen zien vanuit de trein. Uiteindelijk aangekomen bij de grotten. Het is gelijk een stuk relaxter als de stad. De grootste grot, de Tempel- of Kathedraalgrot, is 400 meter lang en 100 meter hoog en bereikbaar via een hoge trap met 272 treden. Onder aan de trap staat een groot beeld van de oorlogsgod Murugan. Het is een heilige plaats. In de grot wordt het jaarlijkse hindoeïstische Thaipusamfestival gevierd. In 2006 had het festival 1,5 miljoen deelnemers. Heb hier ongeveer 2 uurtjes rondgelopen, Mooie omgeving! Rond 4 uur heb ik de trein terug naar Kuala Lumpur gepakt. Nog even bij het grote winkelcentrum wat gegeten. Daarna terug naar appartement gelopen. Het was een vermoeiend dagje dus ben ik al best vroeg gaan slapen. Morgen de world championship superbike op het Sepang circuit.

  • 02 Augustus 2015 - 15:29

    Nicole:

    Wow, indrukwekkend verhaal en weer een mooie herinnering erbij!
    Kus, Niek xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Doménico

Actief sinds 16 Juli 2015
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 2463

Voorgaande reizen:

28 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Backpack avontuur in Maleisie

Landen bezocht: